ITALY NEWS

Talk shows look to the 'net,

(issue no. 119/2010 / March 25, 2010)

 

On March 12, an Italian court overturned a previous ruling banning political talk shows on TV and radio in the month before regional elections on March 28 and 29.

 

Two of Italy's media giants, Sky Italia, a unit of News Corp. and Telecom Italia Media SpA, had contested the decision of Italy's communications authority to ban political talk shows in the month prior to the vote as part of the country's par condicio or equal access media law during Italian elections.

 

As a result of the initial ruling, the state broadcaster suspended all of its political talk shows, including the left-leaning Annozero and Ballarò. However one show, Porta a Porta, presented by veteran RAI journalist Bruno Vespa, is still being aired on RAI Uno.

 

In protest, the presenters of the banned shows, along with other journalists, have started airing their programs on the Internet. TV and print journalist Enrico Mentana has launched Mentana Condicio (www.corriere.it), during which he tackles election issues. Another web TV broadcast, by the Italian National Federation of Print Journalists, is scheduled for March 25 in Bologna. Called Rai per una Notte, the talk among banned journalists, Michele Santoro, Giovanni Floris, Daniele Luttazzi, Marco Travaglio, and Vauro, will be available through live streaming. 

 

TF Classifieds

 

Features

 

Articles

 

Community

Special Issues